Historia

Touratech na świecie

Pierwszymi produktami Touratech były samodzielnie wyprodukowane aluminiowe kufry boczne i pierwszy podświetlany miernik prędkości. Wykonał je pasjonat motocykli i podróży, Herbert Schwarz, w związku z własnymi wyjazdami na Bliski Wschód, do Afryki, Stanów Zjednoczonych i Północnej Europy. Dla podróżników najważniejsze są informacje i przydatność w praktyce więc Herbert Schwarz ciągle udoskonalał swoje produkty.

Przełom nastąpił w roku 1990: opracowano i wyprodukowano 100 pierwszych egzemplarzy systemu IMO. Elektroniczny system Tripmaster prezentował informacje o długości tras, średnich parametrach, zapisywał dzienną ilość przebytych kilometrów dla całej podróży, wskazywał temperaturę silnika i temperaturę otoczenia. Wszystkie informacje zapewniało pojedyncze urządzenie. Było to niezwykłe osiągnięcie. W ten sposób nowoutworzona firma GBR Touratech rozpoczęła swoją działalność.

W wyniku doświadczeń zdobywanych w czasie długich podróży przez nieprzebyte obszary Afryki powstał drugi produkt, aluminiowe kufry „Zega”, od nazwy niewielkiej wioski w Zairze, do której Herbert Schwarz i Jochen Schanz dotarli podczas podróży w południowej części Afryki. Dzisiaj nie wyobrażamy sobie podróżowania motocyklem bez nich. Wówczas był to najlepiej sprzedający się design, który oferował nową funkcjonalność.

Herbert Schwarz podróżował przez świat na wszystkich dostępnych modelach serii GS od czasu wprowadzenia motorów BMW Enduro. Ich niezawodność i przydatność podczas podróży rozpaliły jego entuzjazm, nic więc dziwnego, że doświadczenia zdobywane w czasie tych podróży wykorzystywano w produkcji akcesoriów do motocykli. Touratech tworzyło niezbędne, a jednocześnie atrakcyjne pod względem wyglądu, akcesoria do wszystkich nowych modeli BMW Enduro praktycznie wraz z ich pojawieniem się na rynku.

Herbert Schwarz i Jochen Schanz, partnerzy w podróżach na motocyklach i wspólnicy od samego początku, prowadzili Touratech GBR w czasie wolnym, wykonując równocześnie „normalną” pracę do momentu, w którym drastycznie wzrosło obciążenie działaniem w Touratech. Na przełomie 1995/96, obaj poświęcili się już wyłącznie własnej firmie. Zajmowali się wszystkimi etapami od opracowywania produktu do zaopatrzenia, produkcji, sprzedaży i doradztwa. Dopiero w 1997 roku zatrudnili pierwszego pracownika. W roku 1998, firma Touratech przeniosło działalność do dużego budynku w Niedereschach, na obrzeżach Black Forest. W roku 1999 na bazie istniejącej działalności powołano spółkę TOURATECH AG.

Obecny asortyment obejmuje wiele innych produktów poza systemami Tripmaster i kuframi.

W zakresie nawigacji, Touratech reprezentowane jest przez produkty Garmin i Magellan. Opracowano unikalne systemy mocowania czułego wyposażenia, które spełniają wymagania tras motocyklowych i nierównego terenu. Touratech kontroluje sytuację na rynku: do każdego nowego produktu produkowane są akcesoria. Oprogramowanie nawigacyjne i elektroniczne pomoce nawigacyjne opracowywane są przez tę samą firmę.

Poza ofertą akcesoriów do bieżących modeli BMW Enduro, Touratech wykonuje jednocześnie generalne konwersje akcesoriów dla innych modeli. W oparciu o F650 stworzono „Oryx” – lekki uniwersalny model turystyczny, zadaniem „TT-39” jest zapewnienie bezstresowej podróży, a system „Rallye” przyciąga uwagę systemem zawieszenia, pojemnością zbiornika i kabiny. System turystyczny „Desierto” posiada również konkurencję: system „ReVamp” jest obecnie najnowszym produktem dla BMW GS. Konstrukcja zachowuje sprawdzone cechy GS i koncentruje się na optymalizacji design’u i ciężaru. Szczegółowe usprawnienia będą opracowywane i wprowadzane do turystycznych Enduro również przez inne firmy.

Jazda i podróżowanie na motocyklu oznacza również ciągłe przebywanie na powietrzu. Dział rozwiązań zewnętrznych „Outdoor” zajmuje się akcesoriami przeznaczonymi do życia w naturalnych warunkach.

Obecnie Touratech sprzedaje 50% swoich produktów przez Internet. W Internecie klienci mogą znaleźć informacje o firmie, personelu i produktach. Dzięki temu Touratech posiada klientów na całym świecie. W celu usprawnienia obsługi klientów zagranicznych, sieć importerów jest stale rozszerzana.

W ostatnich kilku latach znacznie zwiększono produkcję. W bardzo krótkim czasie linia produkcji systemów IMO Tripmaster zmieniła się w nowoczesny zakład produkcyjny, a dawniej produkcja odbywała się na domowym stole.

Dzisiaj Touratech AG zatrudnia ok. 150 osób na stałe i wielu pracowników tymczasowych do prac specjalnych. W Niedereschach znajdują się precyzyjne urządzenia do cięcia laserowego, giętarki i automaty spawalnicze. Prowadzony jest zakład produkcji komponentów elektronicznych i montażownia z linią pakowania. Działalność Touratech zorganizowana jest w niewielkie niezależne zespoły kontrolujące produkcję.

Stworzono efektywny system logistyki i częściowo usprawniono wewnętrzny system sprzedaży i planowania produkcji w celu kontrolowania i sprawdzania produkcji. Sprzedaż skoncentrowana jest na krótkim czasie obsługi, dlatego odpowiedź na każdy email powinna dotrzeć do klienta w tym samym dniu, a najpóźniej w ciągu 48 godzin. Szybka i terminowa dostawa do klienta jest niewątpliwie priorytetem. Personel sprzedaży poświęca dużo czasu na zapewnianie usług doradztwa.

Przede wszystkim należy jednak pamiętać o strukturze organizacyjnej: prawie wszyscy pracownicy są pasjonatami motocykli. Zajmują się produktami od etapu opracowania do produkcji, a następnie stosują je na własnych maszynach. Ich doświadczenie wspiera więc proces tworzenia produktów.

Nawet Herbert Schwarz i Jochen Schanz nie mogą żyć bez jazdy na motocyklu. Nigdy nie zrezygnują z podróży przez świat i kontaktów z innymi turystami na motocyklach, dlatego zawsze można ich spotkać w ich zakurzonych butach lub na motorach oklejonych wyschniętym błotem w czasie ich krótkich podróży przez Black Forest lub wypraw do odległych zakątków świata. To jest właśnie sekretem Touratech.

W skrócie

Pierwszymi produktami Touratech były samodzielnie wyprodukowane kufry boczne i podświetlany miernik prędkości. Wykonał je pasjonat motocykli i podróży Herbert Schwarz, w związku z własnymi wyjazdami na Bliski Wschód, do Afryki, Stanów Zjednoczonych i Północnej Europy.

Herbert Schwarz i Jochen Schanz, partnerzy w podróżach na motocyklach i wspólnicy od samego początku, prowadzili Touratech GBR w czasie wolnym, wykonując równocześnie „normalną” pracę do momentu, w którym drastycznie wzrosło obciążenie działaniem w Touratech. Na przełomie 1995/96, obaj poświęcili się już wyłącznie własnej firmie.

[lib] siedziba.jpg

Obecnie Touratech sprzedaje 50% swoich produktów przez internet. W internecie klienci mogą znaleźć informacje o firmie, personelu i produktach. Dzięki temu Touratech posiada klientów na całym świecie.

[lib] Worldwide.jpg

W ostatnich kilku latach znacznie zwiększono produkcję. W bardzo krótkim czasie linia produkcji systemów IMO Tripmaster zmieniła się w nowoczesny zakład produkcyjny, podczas gdy kiedyś produkcja odbywała się na domowym stole. Dzisiaj Touratech AG zatrudnia ok. 150 osób na stałe i wielu pracowników do prac specjalnych.

[lib] warsztat.jpg

Nawet Herbert Schwarz i Jochen Schanz nie mogą żyć bez jazdy na motocyklu. Nigdy nie zrezygnują z podróży przez świat i kontaktów z innymi turystami na motocyklach […] To jest właśnie sekretem Touratech.

 

Scroll to top